Blog Archives
Užduočių lapas
3 kompleksinė užduotis
Įsivaizduokim, kad prie vieno stalo susėdo įvairiais šaltojo karo laikais pasireiškę politikai padiskutuoti apie šaltojo karo esmę, priežastis ir pasekmes. Diskusijose jie naudoja tas mintis, kurias iš tikro yra pasakę ar parašę. Priskirkite visas šias mintis jų savininkams.
2 kompleksinė užduotis
Sudėliokite atskirus paveikslo fragmentus taip, kad išeitų vientisas vaizdas.
Remkitės sudėtu vaizdu ir atsakykite į klausimus.
1. Kokia paveikslo paskirtis?
2. Kokia pagrindinė paveikslo mintis?
3. Kurios detalės leidžia daryti išvadą apie pagrindinę mintį?
1 kompleksinė užduotis
Naudodamiesi apačioje pateiktais teiginiais, užpildykite minčių žemėlapį.
Kompleksinės užduotis
Kūrybinė užduotis
Istorikai savo rašiniuose vartoja terminą „Brežnevo doktrina“. Savo esme ji šiek tiek panaši į jums žinomą „Trumeno doktriną“. Naudodamiesi mokomojo objekto informacija ir čia pateiktais istoriniais anekdotais, padarykite kaip įmanoma daugiau išvadų apie „Brežnevo doktrinos“ esmę. Užrašykite jas keturiais, penkiais sakiniais.
Postas
– Kokį postą užima draugas Leonidas Iljičius Brežnevas?
– Jis yra vadovas!
– Kieno vadovas?
– Lagerio.
– Kokio lagerio?!
– Socialistinio…
Neutralumas
– Kuri iš valstybių yra pati neutraliausia?
– Čekoslovakija. Ji nesikiša net į savo pačios vidaus reikalus.
Imperalistai
Čekoslovakijos kariuomenė, politiniai mokymai. Karininkas klausia eilinio kareivio, ką šis žinąs apie imperialistus.
– Imperialistai visada norėjo užkariauti mūsų tėvynę!
– Teisingai. Ką dar gali pasakyti?
– Bet Sovietų Sąjunga juos aplenkė!
Kirpykla
Leonidas Brežnevas užsuko į kirpyklą pasigražinti šukuosenos. Kirpėja pasodino jį į krėslą ir ėmė sukiotis su žirklėmis aplink komunistų partijos generalinio sekretoriaus galvą. Netikėtai ji paklausė:
– Draugas Brežnevai, ką jūs žadate daryti su Čekoslovakija?
Brežnevas nieko neatsakė. Kirpėja toliau darbavosi žirklėmis. Po kiek laiko ji vėl paklausė:
– Draugas Brežnevai, ką jūs žadate daryti su Čekoslovakija?
Brežnevas ir vėl patylėjo. Kirpėja, tęsdama darbą žirklėmis, po kelių minučių vėl:
– Draugas Brežnevai, ką jūs žadate daryti su Čekoslovakija?
Šalies vadovo nervai neišlaikė ir jis pratrūko:
– Ko jūs vis apie tą Čekoslovakiją klausiate? Dirbkit geriau savo darbą!
– Bet aš ir dirbu, draugas Brežnevai. Paprasčiausiai, kai aš paminiu Čekoslovakiją, jūsų plaukai pasišiaušia – taip lengviau man juos kirpti!
Broliai
Čekoslovakijos mokykla. Istorijos mokytojas komentuoja mokinių rašinius apie
Čekoslovakijos ir SSRS draugystę po Antrojo pasaulinio karo. Jis kreipiasi į vieną mergaitę:
– Vlasta, parašei labai gražų pasakojimą. Bet kodėl tu juos vadini „mūsų sovietiniais
broliais“, o ne „mūsų sovietiniais draugais“?
– Mokytojau, draugus galima pasirinkti…
Draugystė
– Kas yra antrankiai?
– Broliškos draugystės saitai.
– Tada kas yra tankas?
– Neatidėliotinos greitosios broliškos pagalbos karieta.
– Kodėl sovietų kariuomenė su kitų Varšuvos bloko šalių kariuomenėmis neperspėjusios kirto Čekoslovakijos sieną?
– Internacionalinė mūsų draugystė sienų nepripažįsta!
Išvados:
16 užduotis
Pažymėkite dvi iliustracijas, susijusias su Prahos pavasariu.
14 užduotis
Pažymėkite dvi iliustracijas, susijusias su Maršalo planu.
13 užduotis
Pažymėkite dvi iliustracijas, susijusias su Geležine uždanga.
12 užduotis
Pažymėkite dvi iliustracijas, susijusias su Berlyno blokada.